Prace nad budową specjalistycznego wagonu rozpoczęto w grudniu 2018 r. Wykorzystano do niej elementy przeznaczone do modernizacji wagonów liniowych. Koszt tego wagonu to 1.028.728,38 zł. Może być on eksploatowany nawet przez kolejne 30 lat.
Istnieje pilna potrzeba wymiany wyeksploatowanych wagonów technicznych. W obecnej chwili na rynku nie ma alternatywnych rozwiązań dla tych wagonów. Dlatego Tramwaje Warszawskie w 2016 r. wprowadziły do eksploatacji 6 szt. wagonów technicznych bazujących na konstrukcji wagonów Konstal 105. Wagony te zimą wyposażone są w pługi odśnieżne, a latem wykorzystywane są jako wagony transportowe dla brygad torowych, do nawadniania torowisk zielonych, oczyszczania tłucznia i odkurzania peronów przystankowych.
Również MPK – Łódź w najbliższych latach planuje wykonanie jeszcze 3 wagonów technicznych wyposażonych w montowane na okres zimowy pługi odśnieżne z różnymi funkcjami dodatkowymi. Jeden z nich ma mieć platformę do robót sieciowych z możliwością jazdy bez sieci na zasilaniu akumulatorowym. Kolejne dwa wagony zostałyby wykonane z innymi funkcjami dodatkowymi. Posiadanie sprawnych 4 sztuk wagonów technicznych umożliwi wycofanie z eksploatacji 5 odśnieżarek i 3 wagonów technicznych eksploatowanych w Zakładzie Torów i Sieci.
Istnieje pilna potrzeba wymiany wyeksploatowanych wagonów technicznych. W obecnej chwili na rynku nie ma alternatywnych rozwiązań dla tych wagonów. Dlatego Tramwaje Warszawskie w 2016 r. wprowadziły do eksploatacji 6 szt. wagonów technicznych bazujących na konstrukcji wagonów Konstal 105. Wagony te zimą wyposażone są w pługi odśnieżne, a latem wykorzystywane są jako wagony transportowe dla brygad torowych, do nawadniania torowisk zielonych, oczyszczania tłucznia i odkurzania peronów przystankowych.
Również MPK – Łódź w najbliższych latach planuje wykonanie jeszcze 3 wagonów technicznych wyposażonych w montowane na okres zimowy pługi odśnieżne z różnymi funkcjami dodatkowymi. Jeden z nich ma mieć platformę do robót sieciowych z możliwością jazdy bez sieci na zasilaniu akumulatorowym. Kolejne dwa wagony zostałyby wykonane z innymi funkcjami dodatkowymi. Posiadanie sprawnych 4 sztuk wagonów technicznych umożliwi wycofanie z eksploatacji 5 odśnieżarek i 3 wagonów technicznych eksploatowanych w Zakładzie Torów i Sieci.
W obecnej chwili MPK-Łódź Sp. z o.o. eksploatuje 14 wagonów technicznych wybudowanych na bazie wagonów typu 5N:
- 8 szt. - odśnieżarki (WI-5 szt., ET1-2 szt., ET2-1 szt.)
- 3 szt. - wagony techniczne służące do przetaczania niesprawnych wagonów po terenach zajezdni (WT, ET-1, ET-2)
- 3 szt. - wagony techniczne WI (do transportu podbijarki, do oprysków, platforma sieciowa)
Brak komentarzy