– Prowadzone są ostatnie prace wykończeniowe oraz porządkowe i jeszcze
w grudniu po części jezdni puścimy ruch – mówi Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich.
Ulica Nowowęglowa powstała dokładnie nad tunelem kolejowym, którym pociągi dojeżdżają do podziemnej stacji Łódź Fabryczna.
W ramach inwestycji powstały też specjalne łączniki, które umożliwią wjazd na ulicę Kopcińskiego. Powstała także nowa pętla autobusowa przy Wydawniczej oraz przebudowywany jest fragment ulicy Tuwima.
Aleja Grohmanów (Nowowęglowa) jest jedną z dwóch głównych ulic prowadzących do dworca Łódź Fabryczna i całego Nowego Centrum Łodzi.
Ulica ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Powstają przy niej chodniki, zieleńce, oświetlenie oraz droga dla rowerów.
Zarezerwowany został także teren pod torowisko, które ma tam powstać w ramach projektu Tramwaje dla Łodzi. Pojawi się także 17 ławek oraz dużo zieleni. Zasadzonych ma zostać blisko 300 drzew oraz 4,5 tys. krzewów.
Brak komentarzy