Wernisaż wystawę „Bumvertising”
Data publikacji: 2011-09-08
Albert Oszek, twórca
sztuki społecznie zaangażowanej, przedstawi wystawę „Bumvertising”. To cykl prac
malarskich ukazujących efekt tzw. brandingu, czyli budowania marki, w odniesieniu
do funkcjonowania poszczególnych jednostek.
Tytuł cyklu „Bumvertising” nawiązuje do pojęcia stworzonego przez Benjamina
Rogovy’ego, który wymyślił odmianę reklamy polegającą na tym, że kloszardzi (tzw.
bums) obnoszą plansze agitujące do zakupu promowanych produktów. Ludzie bezdomni
nie mają swojego miejsca na ziemi, spotyka ich społeczny ostracyzm, są osamotnieni.
Ich atrybutem jest torba reklamowa, w której często przechowują cały swój dobytek. W
zderzeniu z taką rzeczywistością umieszczone na nich slogany reklamowe brzmią
wyjątkowo gorzko.
Wydarzenie odbędzie się w ramach Festiwalu "Uwolnij Kulturę".
Brak komentarzy