ŁÓDŹ / BIZNES / MOJA FIRMA /
Data publikacji: 2009-01-14
ZUS
ZUS
W ciągu 7 dni od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej powinieneś zgłosić się do terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Tam musisz sporządzić i przekazać odpowiednie dokumeny ubezpieczeniowe, przede wszystkim: zgłoszenie siebie jako płatnika składek i siebie jako osoby ubezpieczonej z tytułu prowadzenia działalności.
Następnie, co miesiąc powinieneś sporządzać i przekazywać do ZUS odpowiednie dokumenty rozliczeniowe oraz opłacać składki.
W swojej terenowej jednostce organizacyjnej ZUS otrzymasz odpowiednie formularze i wskazówki dotyczące ich wypełniania oraz poradniki i płytę z aktualnym programem informatycznym PŁATNIK, który - jeżeli masz komputer - znacznie ułatwi sporządzanie dokumentów i ich przekazywanie do ZUS. Poradniki dla płatników składek oraz aktualna wersja programu PŁATNIK są również dostępne w serwisie internetowym ZUS pod adresem: www.zus.gov.pl.
Potrzebne dokumenty:
dowód osobisty
numer rachunku bankowego,
kopia decyzji naczelnika urzędu skarbowego o nadaniu numeru NIP
zaświadczenia urzędu statystycznego o nadaniu numeru REGON
Brak komentarzy