Kolejna szansa
Data publikacji: 2005-04-07
60 sklepów z materiałami budowlanymi o nazwie "PSB-Mrówka", chce otworzyć w najbliższych latach Grupa Polskie Składy Budowlane. Liczy, że pieniądze na ten cel uzyska dzięki emisji obligacji.
Szefowie firmy spotkali się w środę z inwestorami instytucjonalnymi i korporacyjnymi, by przedstawić im Publiczny Program Emisji Obligacji Grupy PSB SA o wartości 60 mln zł. Dzięki takiemu zastrzykowi gotówki Grupa Polskie Składy Budowlane (PSB) chce rozbudować swoją sieć sklepów detalicznych. Obecnie ma ich dziesięć (m.in. w Sanoku, Wyszkowie, Radomsku i Suwałkach), ale w ciągu kilku lat miałoby powstać kolejnych 60. Firma poinformowała inwestorów, że nie będą one konkurowały bezpośrednio z dużymi hipermarketami budowlanymi należącymi do zagranicznych potentatów. Te powstają bowiem głównie w dużych aglomeracjach, zaś "Mrówki" mają powstawać w mniejszych miastach.
Grupa PSB to największa w Polsce sieć hurtowni budowlanych (15-proc. udział w rynku handlu materiałami budowlanymi). Działa jako grupa zakupowo-sprzedażowa konsolidująca małe i średnie firmy (wykupują pakiet akcji Grupy i w ten sposób stają się jej współwłaścicielami). Do 237 zrzeszonych w PSB firm należy łącznie 360 składów budowlanych.
Brak komentarzy