Miejskie city zamiast torów kolejowych i dworca
Data publikacji: 2006-10-07
Na terenach wokół dworca Łódź Fabryczna będzie realizowanych kilka projektów. W elektrowni EC-1 powstanie Fundacja Sztuki Świata Marka Żydowicza, Andrzeja Walczaka i Davida Lyncha. Sam dworzec i torowisko łączące go ze stacją Łódź-Widzew zostanie zmodernizowane w związku z budową szybkiej kolei łączącej nasze miasto ze stolicą. Niebawem rozpocznie się przebudowa ul. Narutowicza na odcinku Wierzbowa - P.O.W. - to początek stworzenia bulwaru Narutowicza. W planach jest także rewitalizacja pl. Dąbrowskiego. Urząd Miasta chce połączyć wszystkie projekty w spójną koncepcję. Łódzkie city zakłada wprowadzenie kolei pod ziemię już od ul. Kopcińskiego. Dzięki temu zlikwidujemy barierę dzielącą miasto i uruchomimy atrakcyjne tereny pod inwestycje.
To założenie jest najistotniejsze i to Polskie Koleje Państwowe zdecydują, czy ograniczą się do modernizacji torów i peronów przy budowie szybkiego połączenia Łodzi z Warszawą, czy też wprowadzą tory pod ziemię. Drugie rozwiązanie odpowiadałoby nie tylko miastu, ale również PKP by na tym nie straciło.
Opracowanie zakłada też, że w podziemnym korytarzu pojawi się linia szybkich prędkości Warszawa - Łódź - Wrocław/Poznań.
Kiedy już tory będą biegły pod ziemią, na ich miejscu pojawiłaby się nowa ulica, połączona węzłami z przebudowaną ul. Targową przebitą do ul. Narutowicza, Kopcińskiego i przebitą Konstytucyjną. Wzdłuż niej pojawi się nie tylko Fundacja Sztuki Świata, ale również centrum kongresowe. Wokół niego powinna znaleźć się baza noclegowa. Jest już hotel Centrum, remontowana jest Polonia, a przy pl. Dąbrowskiego w ofercie gminy jest kolejny teren pod tego typu obiekt.
Tworzenie bulwaru Narutowicza rozpocznie się od przebudowy ulicy na odcinku Wierzbowa - P.O.W. Pojawią się tam pierwsze w Łodzi wspólne przystanki autobusowe i tramwajowe.
Władze miasta chcą włączyć do przebudowy ulicy rewitalizację pl. Dąbrowskiego. Ma się on stać miejscem spotkań i miejskich imprez. Pojawi się na nim 30-40-metrowa fontanna z dziesiątkami dysz wyrzucających wodę, a ma zniknąć krańcówka autobusowa. Zostanie przeniesiona na Dworzec Fabryczny, obok postoju PKS.
Rozpoczęcie inwestycji planowane jest w przyszłym roku.
Brak komentarzy