Nowe tramwaje w Łodzi
Data publikacji: 2007-01-11
W kwietniu przyszłego roku upływa unijny termin realizacji inwestycji związanej z Łódzkim Tramwajem Regionalnym. Zgodnie z planem, jego trasa ma połączyć Łódź ze Zgierzem i Pabianicami. W zamierzeniach jest modernizacja całego przebiegu torowisk i infrastruktury. Całkowity koszt inwestycji to 100mln złotych i aby połowa tej kwoty została inwestorowi, czyli MPK, zwrócona, należy zakończyć ją zgodnie z terminem.
MPK podpisało kontrakt z firmą PESA, do tej pory zajmującą się dostarczaniem wagonów i lokomotyw dla kolei. Z tego względu umowa jest dla wizerunku bydgoskiej firmy, która pokonała w przetargu chorwacki Koncar, bardzo ważna. Ma ona dostarczyć łódzkiemu przedsiębiorstwu 10 egzemplarzy szybkich tramwajów. Pierwsze niskopodłogowe pojazdy otrzymało już miasto Elbląg. Są one wyposażone w monitoring, klimatyzację (miejmy nadzieję, że będzie wydajniejsza, niż w Cityrunnerach). Mogą rozwijać prędkość do 70 km/h. Elbląska wersja składa się z pięciu modułów, łódzką zaplanowano na pięć. Pierwsze testy na łódzkich torowiskach zaplanowano na wrzesień.
Oprócz Łodzi, zamówienie w PESA złożyła również Warszawa. Tamtejsi urzędnicy musieli jednak złożyć aneks do umowy, ponieważ w zamówieniu zapomnieli wpisać klimatyzacji ;)
(tekst: mo)
Brak komentarzy