Kino Charlie
Data publikacji: 2008-10-17
Najnowsze premiery w kinie Charlie
SENNOŚĆ w reż. Magdaleny Piekorz - opowiedziane równolegle losy trójki
bohaterów, którzy już dawno przestali żyć w zgodzie ze sobą. Chora na narkolepsję Róża - niegdyś znana aktorka, Adam - młody lekarz, homoseksualista i ciężko chory Robert - zrezygnowany pisarz, pozbawieni szans na prawdziwe życie, zamknęli się we własnej skorupie. Jest to opowieść o ludziach, którym życie zaczęło przeciekać przez palce, którzy zapadli w rodzaj emocjonalnego letargu i choć żyją, nie żyją naprawdę.
ŚWIADECTWO w reż. Pawła Pitery - film powstał na podstawie
bestsellerowej książki kardynała Stanisława Dziwisza. W Polsce jej
pierwszy, 250-tysięczny nakład zniknął z półek księgarskich w ciągu
niecałych dwóch dni, a niedługo później przekroczył milion egzemplarzy!
Film w sposób realistyczny przedstawia nowe fakty z życia Karola
Wojtyły, wydarzenia i ich interpretacje. Jest wyjątkowym świadectwem,
złożonym przez kardynała Stanisława Dziwisza, wieloletniego sekretarza i
przyjaciela Ojca Świętego. Po raz pierwszy przed kamerą ks. kardynał
Stanisław Dziwisz ujawnia wiele niepublikowanych dotąd informacji z
życia Jana Pawła II. W filmie pojawią się również liczne materiały
archiwalne do tej pory nie prezentowane publicznie.
OGRODY JESIENI w reż. Otar Josseliani - obraz gruzińskiego reżysera,
obdarzonego niecodziennym zmysłem obserwacji, będący afirmacją
beztroski, codzienności i prostoty. Precyzyjnie ustawione plany kręcone
są z radosną nonszalancją i dużym przymrużeniem oka. Surrealistyczny
humor reżysera ze wschodu, bliski temu, który znamy z "Rejsu" połączony
z francuską radością życia składają się na barwny kolaż.
OBIECAJ MI! (reż. Emir Kusturica, 127') Cane żyje na odległym wzgórzu razem z dziadkiem i krową Cvetką. Pewnego dnia dziadek na łożu śmierci prosi wnuka o złożenie obietnicy. Najpierw każe mu sprzedać Cvetkę, potem kupić pewną ikonę oraz rzecz, której zapragnie. Na końcu Cane ma wrócić do domu z żoną. Z ostatnią częścią obietnicy będzie poradzić sobie najtrudniej, przed śmiercią
dziadka. Właśnie wtedy przed szkołą Cane spotka Jasną...
BOISKO BEZDOMNYCH (reż. Katarzyna Adamik, 126') Historia założenia, przez bezdomnych, drużyny piłkarskiej. To również opowieść o Jacku Mrozie,
czterdziestoletnim byłym zawodniku piłkarskiej reprezentacji Polski, obecnie
życiowym rozbitku, zamieszkującym warszawski Dworzec Centralny.
ELEGIA (reż. Isabel Coixet, 108') Film wyreżyserowany przez mistrzynię obrazufilmowego i wnikliwej obserwacji człowieka, ukazuje namiętny związek słynnego
profesora oraz młodej studentki, który z pełnej erotyzmu fascynacji przeradza
się w miłość. Nowe dzieło autorki "Życia ukrytego w słowach" jest opowieścią o
pięknie, które potrafi zaślepić, ale też zmienić dusze i otworzyć nasze oczy
na świat. Nowojorski krytyk, wykładowca i publicysta, David Kepesh wdaje się w
burzliwy romans z piękną 24-letnią studentką Consuelą Castillo, córką
wpływowych kubańskich uchodźców. Związek powoli zmienia się w erotyczną
obsesję, a Kepesh staje się coraz bardziej zazdrosny.
RYSA (reż. Michał Rosa, 95') Joanna i Jan są kochającym małżeństwem z
wieloletnim stażem. Pewnego dnia Joanna dostaje od "życzliwego nieznajomego"
informacje o rzekomej podłości, której dopuścił się w przeszłości jej mąż.
Niepotwierdzone podejrzenia stopniowo kładą się cieniem na ich związku. 33.
FPFF W GDYNI: NAJLEPSZY SCENARIUSZ. ORAZ WYRÓŻNIENIA HONOROWE DLA JADWIGI JANKOWSKIEJ-CIEŚLAK I KRZYSZTOFA STROIŃSKIEGO.
REGUŁY KŁAMSTWA (reż. Robert Sedlacek, 119') Psychologiczny dramat ze
środowiska grupy terapeutycznej, gdzie jedenaścioro ludzi spróbuje zerwać ze
swoją przeszłością. Większość ludzi tutaj by chętnie zapomniała o swojej
przeszłości. Mają około trzydziestki, a w ich życiorysach znaleźć można
wszystkie grzechy świata. Kłamali, kradli, oszukiwali, myśleli tylko o sobie,
a jeden z nich nawet zabił. Na razie nikt nie wie, kto, ale prawda wyjdzie na
jaw. O ile jest prawdą to, co ludzie nazywają wspomnieniami? To nie jest
opowieść o kryminalistach. Każdy z nich jest tu dobrowolnie i może odejść, gdy
zechce.
Brak komentarzy