Podczas festiwalu posłuchamy także autorów jednej z najbardziej kontrowersyjnych kampanii ostatnich lat - Aids ist ein Massenmörder, którą stworzyła agencja „Das Comitee”. Dirk Silz i Hans Weishäupl wystąpią na festiwalu 26.11.2010 z prezentacją AIDS, Hitler, Stalin and Saddam - czyli jak złamać tabu. Kampania Das Commitee ukazuje największych zbrodniarzy w historii uprawiających seks: Adolfa Hitlera, Józefa Stalina oraz Saddama Husseina. Została rozpoczęta 1 września 2009 i stała się przedmiotem dyskusji w większości głównych wydań wiadomości na całym świecie. Filmy promujące kampanię rozprzestrzeniały się metodą marketingu wirusowego - już w pierwszym tygodniu obejrzało je około 14 milionów ludzi, a dyskusja na temat AIDS rozgorzała się na nowo. Podobnie jak w roku ubiegłym, imprezą towarzyszącą będzie Galeria Marketingu Miejsc (24-25.11), czyli spotkania i galeria będące platformą wymiany doświadczeń ekspertów oraz przedstawicieli samorządów odpowiedzialnych za promocję miast i regionów. Jednym z autorytetów, który weźmie udział w merytorycznej części Galerii Marketingu Miejsc (GMM) będzie Wally Ollins - światowy guru od budowania marek. Pomagał m.in. Hiszpanii i Portugalii zmienić wizerunek kraju, a także zajmował się promocją Londynu jako miasta olimpiady 2012. Osoby, które zakupią karnet na Festiwal Reklamy Ad Days będą miały możliwość uczestniczenia w wykładzie i debacie z udziałem Wallego Olinsa. Pozostała część GMM będzie dostępna dla przedstawicieli samorządów. To jedynie kilka przykładów z bogatej oferty jaką przygotowaliśmy dla zwiedzających w tym roku – informuje Adam Radoń, Dyrektor Festiwalu. Zaplanowaliśmy wiele ciekawych wykła-dów oraz praktycznych warsztatów, podczas których będziemy dyskutować na temat granic dobrego smaku w reklamie, a także zastanawiać się czy szokujący przekaz reklamowy jest zawsze skuteczny - dodaje. Oprócz wykładów i warsztatów organizatorzy przygotowali 3 in-teresujące wystawy do zwiedzania: XX-lecie polskiej reklamy, Przegląd reklamy rosyjskiej oraz Place Shockvertising prezentującej przykłady najbardziej zaskakujących kampanii pro-mocyjnych państw, regionów i miast. Szczegółowy program festiwalu jest dostępny na stronie www.addays.pl Organizatorami tegorocznej edycji Festiwalu Reklamy Ad Days są: Urząd Miasta Łodzi, Naro-dowe Centrum Kultury, Łódź Art Center, Telma Group Communications, Studio Mamut, Brief for Poland, Klub Twórców Reklamy, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Best Place European Place Marketing Institute.
Brak komentarzy