Jedna z głównych arterii komunikacyjnych Łodzi - trasa W-Z -
łączy dwa największe osiedla: Retkinię i Widzew Wschód.
Modernizacja trasy W-Z obejmuje m.in. budowę 18,5 km nowych torowisk tramwajowych oraz czterech punktów przesiadkowych. Jednym z nich (przy DH "Central") ma być nowoczesny dworzec, który połączy linie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego (północ-południe) z trasą wschód-zachód, na której linia tramwajowa ma być przedłużona o ok. 4 km. Nowa pętla na jej wschodnim krańcu powstanie na osiedlu Olechów. Projekt obejmuje również m.in. budowę tunelu dla samochodów, ścieżek rowerowych i bezkolizyjnych skrzyżowań.
Zakończenie inwestycji zaplanowano na połowę 2015 r.
Najważniejsze zmiany w kursowaniu komunikacji to:
- linie tramwajowe 12 i 14 jadą na Retkinię przez ul. Narutowicza, Gdańską i Kopernika,
- linie tramwajowe 15 i 15A wróciły na stałe trasy,
- zawieszone zostało kursowanie linii: 8A, Z, Z3, Z15,
- obsługiwana taborem dwukierunkowym linia tramwajowa Z2 jedzie z pętli Augustów przez ul. Rokicińską i Piłsudskiego do Kilińskiego, tam skręca w prawo i dojeżdża do Tuwima,
- wzmocnione zostały linie autobusowe kursujące po buspasie na ul. Kopcińskiego i Śmigłego-Rydza: 70 70A 70B i 96,
Jeśli chodzi o
organizację ruchu na alejach Mickiewicza i Piłsudskiego od Żeromskiego do Kilińskiego - najistotniejsze jest to, że na tym odcinku przejezdny jest tylko jeden pas ruchu w każdą stronę, a samochody osobowe muszą skręcać w najbliższą przecznicę w prawo. Jazda na wprost jest dozwolona tylko dla autobusów MPK.
W relacji północ - południe (i odwrotnie) przez trasę WZ można przejechać ulicami: Żeromskiego, Sienkiewicza i Kilińskiego.
Poniżej przedstawiamy mapki ukazujące zmiany w komunikacji miejskiej, zalecane objazdy oraz parkingi (punkty przesiadkowe samochód-komunikacja zbiorowa):
>
Komunikacja miejska od listopada
>
Schemat linii tramwajowych
>
Zalecane objazdy
>
Mapa parkingów
Brak komentarzy