Manufaktura na niebiesko dla dzieci z autyzmem
W sobotę (2.04), dokładnie o godz. 20, Manufaktura cała rozświetli się na niebiesko.
„Polska na Niebiesko” organizowana przez Fundację JiM, to największa w Polsce kampania mająca na celu podniesienie świadomości na temat tego zaburzenia.
Fundacja JiM organizuje 2.04 w Manufakturze finał kampanii społecznej „Polska na Niebiesko”, która w tym roku przebiega pod hasłem „Autyzm. Poznaj zanim ocenisz”.
Pojawi się m.in. punkt informacyjny (w godz. 10-20), w którym każdy rodzic będzie mógł dowiedzieć się np. jakie są najczęstsze objawy autyzmu, jak i kiedy się je diagnozuje, gdzie należy zwrócić się o pomoc.
Ponadto przez cały dzień wolontariusze będą rozdawać ulotki i broszury na temat autyzmu.
Powstanie m.in. specjalna instalacja fotograficzna – zabawna, rysunkowa ścianka z głównym hasłem tegorocznej kampanii: „Autyzm.
Poznaj zanim ocenisz” – na której goście Manufaktury będą mogli wykonać, a następnie wydrukować swoje zdjęcie.
O godz. 20 na Rynku Manufaktury odbędzie się wielki finał imprezy: wspólne świecenie na niebiesko – w kolorze solidarności z osobami z autyzmem.
Zaplanowano również niezwykłe pamiątkowe zdjęcie: rodzice, dzieci z autyzmem i przyjaciele JiM ustawią się na rynku w kształcie wielkiej żarówki, a fotografia będzie wykonania z góry, z wysięgnika Straży Pożarnej.
W Polsce dramatycznie rośnie liczba dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – diagnozuje się je już u 1 na 100 dzieci.
Liczbę dzieci z autyzmem w Polsce szacuje się na kilkadziesiąt tysięcy.
Autyzm jest całościowym zaburzeniem rozwoju dziecka o podłożu neurologicznym.
Dzieci z autyzmem nie mówią lub mają kłopoty z mówieniem, nie wchodzą w relacje i interakcje, przejawiają stereotypowe zachowania i zabawy na przykład: trzepią rączkami albo używają nietypowych przedmiotów do zabawy.
Misją Fundacji JiM jest tworzenie lepszego świata dla dzieci z autyzmem.
Pod jej opieką są dzieci z całej Polski.
Fundacja prowadzi bezpłatną Klinikę JiM (diagnoza i terapia autyzmu dla dzieci), która ma pod opieką 1000 dzieci, Przedszkole oraz Szkoły JiM: podstawową, gimnazjum i szkołę przysposabiającą do pracy.
Łączy blisko 3000 rodziców dzieci z autyzmem w Kluby Rodziców JiM, a także organizuje kampanie społeczne niosące wiedzę o autyzmie.
W sobotę o godz. 20 Manufaktura rozświetli się na niebiesko – kolorem autyzmu - m.in. dzięki wsparciu akcji przez Komendę Wojewódzką Straży Pożarnej w Łodzi oraz Komendę Wojewódzką Policji w Łodzi.
Festiwal Restaurant Week już od piątku
W piątek (1.04) rozpocznie się pierwsza łódzka edycja Restaurant Week – prestiżowego, ogólnopolskiego festiwalu kulinarnego.
W wydarzeniu biorą udział czołowe łódzkie lokale.
W tym gronie nie mogło oczywiście zabraknąć restauracji z Manufaktury.
Restaurant Week to prawdziwe święto wszystkich miłośników jedzenia poza domem.
Najlepsze polskie restauracje w całym kraju przygotowują specjalne, trzydaniowe menu w stałej cenie – 39 zł/os.
By spróbować tych pyszności, należy na stronie www.restaurantweek.pl zarezerwować stolik i opłacić wizytę z góry (jest to możliwe dzięki systemowi bezpiecznych transakcji).
Na stronie znaleźć można pełną ofertę festiwalowych dań – każda restauracja biorąca udział w imprezie, została zobligowana do przygotowania dwóch wersji menu – z daniem mięsnym/rybnym oraz wegetariańskiej.
Restaurant Week organizowany jest już po raz szósty, ale festiwal dopiero pierwszy raz zawitał do Łodzi.
W pierwszej łódzkiej edycji Restaurant Week wezmą udział 22 restauracje, wyselekcjonowane przez lokalnych koordynatorów wydarzenia.
Z Manufaktury będą to: Bawełna, La Vende oraz Szpulka.
Bawełna zaprasza gości na carpaccio z pasiastego buraka z serem kozim i rukolą, lasagne con spinaci – płaty makaronu przekładane szpinakiem w liściu, serem ricotta oraz sosem pomidorowym podana z sałatą,
a na deser zaserwuje domowe lody semifreddo –śmietankowe, malinowe lub orzechowe.
Drugim zestawem od Bawełny jest Zupa cebulowa z serową grzanką, gnocchi ziemniaczane z ragu bolognese oraz sałatą oraz szarlotka na kruchym spodzie z sosem waniliowym.
La Vende kusi festiwalowiczów makaronami.
W pierwszym zestawie zaserwuje muszle conchiglioni z mozzarellą i bazylią pod sosem musztardowo-miodowym, gnocchi z drobiem w kremowym sosie śmietanowym z szynką Prosciutto i orzechami włoskimi, a na deser goście otrzymają malinową panna cottę.
W drugim zestawie jedynie danie główne ulegnie zmianie – dla wegetarian przygotowano risotto z warzywami pod parmezanem w towarzystwie nuty winnej.
Szpulka, z charakterystyczną dla siebie bezpretensjonalną lekkością, zaprasza na ser feta zapiekany na sałacie z winegret z chrupiącą grzanką, penne w sosie śmietanowym z suszonymi pomidorami i szpinakiem oraz panna cottę z musem malinowym.
W drugim zestawie znajdzie się bruschetta z pastą serbską z bukietem świeżych sałat, filet z kurczaka w szynce parmeńskiej z pieczonymi ziemniakami oraz brownie z konfiturą wiśniową.
Instalacja „Barykada” – kolejne artystyczne działania w Manufakturze
Frapująca konstrukcja przestrzenna pojawi się w sobotę (2.04) nad rotundą galerii handlowej Manufaktury.
To „Barykada”, instalacja przygotowana jako wydarzenie towarzyszące XXII Międzynarodowemu Festiwalowi Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych w Łodzi.
Frapująca konstrukcja przestrzenna pojawi się w sobotę (2.04) nad rotundą galerii handlowej Manufaktury.
To „Barykada”, instalacja przygotowana jako wydarzenie towarzyszące XXII Międzynarodowemu Festiwalowi Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych w Łodzi.
Instalacja zrealizowana w przestrzeni galerii handlowej Manufaktury przez dyplomantów łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego, nawiązuje do tradycji Łodzi rewolucyjnej.
Odwołuje się do Rewolucji 1905 roku, a ta stanowi punkt wyjścia dla przygotowywanego przez Teatr Powszechny w Łodzi spektaklu „Tango Łódź”, który zamykać będzie tegoroczny Festiwal.
Nawiązuje również do tematu jego tegorocznej edycji i opiera się na wykorzystaniu potencjału metaforycznego formy barykady, jako obiektu dzielącego przestrzeń - a tym samym widzów/uczestników - na dwie przeciwne strony wydarzenia.
- Staram się by Festiwal był jak najbardziej obecny w mieście, by wychodził do odbiorców, prowokował ich.
Dlatego podobnie jak w roku ubiegłym zaprosiłam studentów ASP, by w przestrzeni Manufaktury stworzyli instalację multimedialną - mówi Ewa Pilawska, pomysłodawczyni Festiwalu i dodaje, że wierzy, że ta barykada będzie łączyć, a nie dzielić.
Tak, jak łączyła przestrzeń teatru z przestrzenią sztuk plastycznych.
- Ważnym elementem „Barykady” jest audiosfera, stanowiąca przestrzenny element instalacji - wyjaśnia Ewa Bloom-Kwiatkowska, która objęła projekt opieką artystyczną
— Dźwięk zanikający i pojawiający się na przeciwnych stronach obiektu przestrzennego ma sprowokować odbiorcę do aktywnego odbioru i oglądu obiektu z różnych punktów widzenia.
Projekt instalacji wykonali studenci Pracowni Scenografii i Kostiumu ASP w Łodzi pod kierunkiem prof. dr hab. Ewy Bloom-Kwiatkowskiej.
Realizacji podjęli się: Martyna Cierpisz (II rok studiów magisterskich ASP w Łodzi) oraz Michał Fryc (absolwent Wydziału Sztuk Wizualnych ASP w Łodzi).
„Barykadę” w galerii handlowej Manufaktury można będzie oglądać do 24 kwietnia, przez cały czas trwania XXII Międzynarodowego Festiwalu sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych w Łodzi.
Zielona - nowa restauracja w Manufakturze
Na początku kwietnia na rynku Manufaktury otworzy się restauracja Zielona.
Jak sama nazwa wskazuje – zarówno we wnętrzu, jak i w menu będą dominować rośliny.
Zielona będzie pierwszą w Manufakturze restauracją wegetariańską z obsługą kelnerską.
Będą królować tu dania bezmięsne, wegańskie i bezglutenowe.
Wiele produktówwykorzystywanych w kuchni będzie pochodziło z ekologicznych upraw, a te z dalszych rejonów świata będą posiadać certyfikaty „Fair Trade”.
Skąd pomysł na taki lokal w Manufakturze? – Przez 10 lat z powodzeniem funkcjonował tu bar Green Way.
Jednak preferencje konsumentów się zmieniają.
Teraz Polacy coraz częściej wychodzą do restauracji, bez pośpiechu celebrują posiłki.
W Manufakturze widać to szczególnie wyraźnie – tu spędza się czas z rodziną, z przyjaciółmi.
Stąd pomysł, by zaproponować gościom Manufaktury wegetariańską restaurację – tłumaczy Marek Chudzik, pomysłodawca i koordynator marki Zielona.
I dodaje: - Świadomość roli zdrowego odżywiania rośnie.
Coraz więcej osób szuka zdrowych alternatyw, chce jeść pysznie i z korzyścią dla zdrowia.
My mamy blisko dwudziestoletnie doświadczenie w gastronomii prozdrowotnej.
Chcemy ją kontynuować w nowoczesnym wydaniu.
Stawiamy na produkty najwyższej jakości, niebanalne połączenia smaków i elegancką kompozycję potraw.
W Zielonej dostępne będą także dania odpowiednie dla osób ze schorzeniami, alergiami pokarmowymi, takimi jak celiakia czy nietolerancja laktozy.
Ciekawie zapowiada się także wystrój lokalu. Zgodnie z nazwą – będzie dużo naturalnej zieleni, a wśród materiałów będzie dominować naturalne, jasne drewno.
Uzupełnieniem wystroju będą słoneczne, żółte akcenty. Projekt architektoniczny przygotowała pracownia Projekt 522 we współpracy z projektantem zieleni.
Restauracja Zielona w Manufakturze otworzy się w pierwszych dniach kwietnia.
W planach jest rozwinięcie konceptu w ogólnopolską sieć.











Brak komentarzy